Terapie


Biofeedback - EEG biofeedback /neurofeedback/ je metóda, ktorá umožňuje reguláciu mozgovej aktivity pomocou EEG zariadenia a špeciálneho počítačového softvéru. Mozgová aktivita vo vybranej oblasti sa zobrazuje do parametrov počítačovej hry, ktoré podávajú spätnú informáciu o aktuálnom ladení či rozladení mozgových vĺn. Žiadúca aktivita mozgu je prostredníctvom úspechu v hre posilňovaná tak dlho, kým si klient spôsob regulácie zapamätá a osvojí, takže dochádza k normalizácii patologickej mozgovej aktivity. Dieťa takto sa takto učí aktívne kontrolovať a ovládať svoje výkony pomocou signálov z vlastného tela. Viac info na ECG biofeedback

Bazálna stimulácia - patrí medzi nové trendy v oblasti individuálnej starostlivosti detí a dospelých. Využíva sa v školských a zdravotníckych zariadeniach v individuálnej starostlivosti najmä u detí a dospelých:
-s ťažkými zmenami v oblasti hybnosti a komunikácie
-v oblasti zmyslového vnímania
-u žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami

Prostredníctvom konceptu BS je možné vo vzdelávacom procese podporovať u žiakov so zásadným oslabením v oblasti kognitívnych percepčných, motorických a komunikačných schopností rozvoj hybnosti, fyzickej nezávislosti, orientácie a spoločenskej integrácie. Vychádza z vývojovej úrovne dieťaťa - žiaka.

Pomocou dotykov rúk a masážnych prvkov vyvolávame u žiakov rôzne pocity - tým vytvárame predpoklady pre komunikáciu a spoluprácu. BS zaznamenáva pozitívne výsledky pri poruchách reči, pri DMO, mutizme, u detí s NKS. Pomáha stimulovať sanie, zlepšuje prehĺtanie a rozvíja reč. Pôsobí uvoľňujúco a relaxačne.

Relaxačno-symbolická psychoterapia

Metóda vychádza zo Schultzovho autogénneho tréningu a využíva Jungovu teóriu symbolov.

Cieľom je, aby sme to, čo držíme v sebe potlačené vedeli uvoľniť, vypustiť a tým aj

spracovať. Deje sa to prostredníctvom nácviku relaxácie a spracovávaním zážitkov z nej.

Deťom pri tom pomáhajú rozprávky Pavla Dobšinského a vyjadrovanie sa kresbou, hrou,

pohybom...

Terapia hrou

Diagnostická, ale hlavne terapeutická, liečebná práca s deťmi formou hry. Symbolická sila hrových

podnetov dokáže sprostredkovať, kde sa dieťa vývinovo pohybuje a čo prežíva, zachytáva vedomé i

nevedomé pohnútky. Separačno-individuačný vývin, attachment, špecifické vývinové konflikty,

detské strachy a fóbie, agresívne prejavy a množstvo ďalších problémov, s ktorými prichádzajú

rodičia dieťaťa, sú centrom diagnostického porozumenia a následnej terapie, kde hrová aktivita je

základným prostriedkom liečby.

Cieľom terapie je nielen odstránenie klinických symptómov, ale aj stimulácia emočného rastu,

psychickej odolnosti a dosiahnutia vyššieho stupňa autonómie.

Kognitívne - behaviorálna terapia (KBT)

Terapeutický smer, založený na teórii, ktorá hovorí, že myšlienky, emócie, fyzické symptómy a správanie sú vzájomne prepojené. To, čo si myslíme, ovplyvňuje, ako sa cítime. To, ako sa cítime, ovplyvňuje, ako sa správame. A ako sa správame, ovplyvňuje, ako sa cítime.

KBT je zameraná na jasné, konkrétne ciele, pozorované správanie a vedomé psychické procesy, je systematická, štrukturovaná, terapeut je aktívny, vedie diskusiu s klientom (terapia hovorením), vychádza z teórie učenia.

Je kombináciou 2 terapeutických smerov:

Kognitívna terapia - založená na klientových myšlienkach, predstavách, postojoch, prianiach, jej cieľom je zmena spôsobu myslenia.

Behaviorálna terapia - má za cieľ zmenu tých návykov, ktoré vedú k poruche alebo emocionálnej nepohode.

Využíva sa pri liečbe rôznych psychických ťažkostí - zvládanie stresu, úzkosti, depresie, ocd, psychosomatické ťažkosti, poruchy príjmu potravy, poruchy správania a iné.

Všetky naše činnosti poskytujeme bezplatne.

Ďakujeme za dôveru.